kiss-logo
Now playingARE YOU WITH ME LOST FREQUENCIES
On airΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ 15:00 - 18:00
Listen live on kiss

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Εκπαιδευτικός Οδηγός
Text Size:
  • A
  • A
  • A
By
KISS 929

Με αθρόα συμμετοχή εκπαιδευτικών, συνεργατών και καλών φίλων ολοκληρώθηκε από το Δήμο Αθηναίων, η παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Οδηγού «Η Αθήνα στο χρόνο: Από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές», που εκδόθηκε από την Τεχνόπολη, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. 

Η κ. Σακελλαροπούλου τίμησε με τον ακόλουθο γραπτό χαιρετισμό την εκδήλωση: «Με μεγάλη ικανοποίηση χαιρετίζω σήμερα την έκδοση του Οδηγού για εκπαιδευτικούς «Η Αθήνα στον χρόνο: από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές», που κυκλοφόρησε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» του Δήμου της Αθήνας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Είχα τη χαρά να τον ξεφυλλίσω, να περιηγηθώ νοερά, μέσα από τα κείμενα και τις φωτογραφίες, την πόλη μας και τα ιστορικά της τοπόσημα και να διαπιστώσω ότι η έκδοση αυτή δεν είναι ένας απλός οδηγός με σκέτο πληροφοριακό υλικό για την Αθήνα, αλλά ένα υποδειγματικό βιβλίο, που βοηθά τα παιδιά να σχηματίσουν μια ακριβή εικόνα της μακράς ιστορικής διαδρομής της πρωτεύουσας, να την συλλάβουν στη διαχρονία της και να διακρίνουν το ενοποιητικό νήμα που συνδέει παρελθόν και παρόν, για ένα δημιουργικό μέλλον».

Η υπεύθυνη του προγράμματος, κ. Πόπη Διαμαντάκου, εξήρε την άρτια επιστημονική δουλειά και το συγγραφικό πείσμα των συνεργατών του προγράμματος και δημιουργών του Οδηγού και τόνισε την αξία του προγράμματος, το οποίο βρίσκεται στην 6η χρονιά υλοποίησης του, επενδύοντας σε μια νέα γενιά παιδιών που θα αγαπούν και θα προστατεύουν την πόλη.

Ο Πρόεδρος της Τεχνόπολης κ. Κωνσταντίνος Δέδες, τόνισε ότι ο Οδηγός θα αποτελέσει το έναυσμα για την καλλιέργεια μιας μακροχρόνιας αγάπης των μαθητών προς την πόλη τους. Η Διευθύντρια του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου, κ. Μαρία Φλώρου και συνεχάρη τις συγγραφείς του βιβλίου και τους συντελεστές της έκδοσης, μιλώντας για ένα έργο που έχει προκύψει από την ίδια την Αθήνα, την ιστορία της και τις μνήμες τις. 

Σαν «δάσος με αλέες, με ξέφωτα και μονοπάτια» σκιαγραφείται η Αθήνα μέσα από τον Οδηγό, δήλωσε χαρακτηριστικά η συγγραφέας και εκπαιδευτικός Μαρίζα Ντεκάστρο, η οποία έκανε λόγο για ένα έργο μεγάλης εμβέλειας και εύρους, το οποίο μέσα από τις οκτώ θεματικές διαδρομές-περιπάτους μέσα στην Αθήνα, μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για την γνωριμία κάθε πόλης από τους κατοίκους της.

Τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Οδηγού τόνισε η κ. Ντορεττα Αστέρη, σύμβουλος Α’ Ειδικής Παιδαγωγικής του ΙΕΠ, ο οποίος συντονίζεται με την «ανάγκη του σχολείου για αλλαγή», προωθώντας τη βιωματική και εργαστηριακή μάθηση, τη διαθεματικότητα και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. «Παίρνεις απαντήσεις, μόνο όταν ξέρεις να θέτεις τις σωστές ερωτήσεις» τόνισε η κ. Θάλεια Δραγώνα καθηγήτρια του Παν/μίου Αθηνών, μιλώντας για ένα πόνημα που «εξάπτει την περιέργεια και καλλιεργεί τις αισθήσεις», μαθαίνοντας τα παιδιά να θέτουν καίρια ερωτήματα και να ξεκλειδώνουν το παρελθόν. Η Ιστορία, μάθημα που τα παιδιά κατά κανόνα δεν αγαπούν, με τον Οδηγό μετατρέπεται σε απόλαυση, σημείωσε η κ. Θάλεια Δραγώνα. Tα παιδιά βοηθιούνται να αποκτήσουν ιστορική γνώση για τις διάφορες πλευρές του παρελθόντος, να κατανοήσουν τη σημασία της διαφοράς και της αλλαγής μέσα στο χρόνο.

Η κ. Μαρία Δημοπούλου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Α’ Αθήνας υποστήριξε πως “…με τον Οδηγό στοχεύσαμε  να ενδυναμώσουμε τα παιδιά στην ανάπτυξη χωρο-κοινωνικής -ιστορικής ταυτότητας , να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν  το αίσθημα του ανήκειν σε αυτή την πόλη δαμάζοντας τη μεγάλη εικόνα και ατενίζοντας το παγκόσμιο και το μέλλον χωρίς φόβο”, συμπληρώνοντας ότι στόχος είναι τα παιδιά να αφηγηθούν εν τέλει, τις δικές τους ιστορίες και να διαπραγματευτούν το μέλλον ως κοινωνικά ενεργά υποκείμενα με τους δικούς τους όρους.

Σημειώνεται πως ο Οδηγός δεν διατίθεται προς πώληση, αντίτυπά του διανέμονται δωρεάν στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το σύνολο του υλικού είναι προσβάσιμο online από τον ιστοχώρο του προγράμματος www.kids4thecity.gr

 

 

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την έκτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές. Έχει βραβευτεί με το χρυσό και το ασημένιο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό Education Leaders Awards και από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει με εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα 21+, στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

PAGE TOP

Get in touch with us

Designed, Developed & Hosted by GLOMAN - Powered by Drupal - achecker